آموزش و تکنیک‌‌های ساخت ریلز اینستاگرام | آژانس دیجیتال مارکتینگ ویدو

آموزش و تکنیک‌های ساخت ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی بود که در دنیای فناوری و البته تولید محتوا افتاد؛ این در حالی است که اکثر علاقه‌مندان به فناوری این را می‌دانند که کمپانی متا که در حقیقت صاحب اصلی اینستاگرام است، تغییرات انقلابی زیادی را روی محصولاتش انجام نمی‌دهد و ظهور «ریلز» هم هرچند بزرگ بود، اما قابل احترام نبود.

ریلز اینستاگرام در حقیقت یک استراتژی ضرب‌العجلی برای کمپانی متا بود که اینستاگرام را تبدیل به یک رقیب جدی برای پلتفرم «تیک‌تاک» کند. تیک تاک به خاطر ماهیت دسترسی سریعش به محتوای ویدیویی کوتاه، باعث شد تا مورد توجه خیلی‌ها قرار بگیرند.

خیلی از کسانی که از زمان Vine، دلشان برای محتوای ویدیویی کوتاه تنگ شده بود، تیک تاک را یک بستر مناسب برای ورود و رفع دلتنگی‌شان دیدند؛ از طرفی دیگر، محتواکارهای معروف در یوتیوب و اینستاگرام وارد این پلتفرم شدند و حتی خیلی چهره‌های محبوب و معروف دیگر مثل بلا پورچ یا خابی لامه، از دل این پلتفرم برخواستند.

زمانی که ریلز اینستاگرام به این اپلیکیشن اضافه شد، یک اتفاق خیلی خوب به پی داشت؛ اتفاق خوب این بود که به لطف ریلز و تغییراتی که در الگوریتم اینستاگرام اتفاق افتاده بود، حالا هر کسی این فرصت را داشت که محتوایش را به چشم‌های زیادی برساند و در این پلتفرم موفق شود. در این مقاله از آژانس ویدیو مارکتینگ ویدو، قصد داریم تا به آموزش ساخت ریلز اینستاگرام بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ریلز اینستاگرام و تاریخچه آن

ظهور ریلز

ریلز در سال ۲۰۲۰ میلادی به دنیا معرفی شد که در آن زمان، همه‌گیری کرونا یکی از دغدغه‌های همگان بود و در آن زمان، هیچ تفریحی بهتر از گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی پیدا نمی‌شد.

به همین خاطر، ریلز از همان ابتدا توانست چشم‌ کاربرها را به سمت خود جذب کند. قبل از این که ریلز به صورت کامل در دسترس کاربرها قرار بگیرد و بخواهد رقیب جدی برای تیک‌تاک باشد، اینستاگرام مدل کسب و کار متفاوت‌تری داشت.

اینستاگرام قبل از ریلز یک فیچر دیگر به اسم IGTV داشت که در آن، کاربرها می‌توانستند ویدیوهای افقی و به مراتب طولانی را آپلود کنند که آی جی تی وی قرار بود که رقیب مستقیم یوتیوب باشد.

اما همانطور که می‌توانید حدس بزنید، آی جی تی وی به هیچ‌وجه نتوانست به آن موفقیتی که باید برسد؛ البته قبل از این که آی جی تی وی جایش را برای همیشه به ریلز بدهد، تولیدکننده‌های محتوای زیادی بودند که سراغ آن رفتند.

اما با ظهور ریلز، تعداد کسانی که از اینستاگرام استفاده می‌کردند، بسیار بیشتر از گذشته شده بود و حتی تعداد تولیدکننده‌های محتوا هم به مرور زمان، افزایش چشمگیری پیدا کرد. البته ریلز در ابتدای لانچ، یک مشکل جزئی داشت.

تولیدکنندگان محتوا تنها می‌توانستند ویدیو ریلزهای ۱۵ ثانیه‌ای بسازند که این به مرور زمان ایرادهای زیادی را با خود به همراه داشت. مهم‌ترین ایراد، این بود که خیلی از تولیدکنندگان محتوا به خصوص صنف ولاگرها، نمی‌توانستند آن محتوای جذابی که در ذهنشان بود را به خوبی در ۱۵ ثانیه پیاده کنند.

اما بعد از آن که تیک‌تاک محتوای یه دقیقه‌ای را به اپ خود اضافه کرد، کاملا قابل حدس بود که اینستاگرام هم از خود انعطاف‌پذیری به نمایش بگذارد و در مدت زمانی کم، ریلزهای یک دقیقه‌ای را به پلتفرم‌های خود اضافه کند.

تاثیر ریلز اینستاگرام در اکسپلور

اکسپلور ریلز

زمانی که اینستاگرام اعلام کرد که ریلزها، اکسپلور خصوص به خودشان را خواهند داشت و الگورتیم ریلزها متفاوت‌ از پست‌های عادی خواهند بود، یکی از دلایلی بود که تولیدکننده‌های محتوای بیشتری به سمت اینستاگرام آمدند.

اگر بخواهیم ریلز را به دو بخش الگوریتم و فید ریلز تقسیم کنیم، بهتر است که در ابتدا به صورت جداگانه به آن‌ها نگاهی بیندازیم؛ پس ابتدا سراغ فید ریلز خواهیم رفت که تمام جادو در آن اتفاق می‌افتد.

شما زمانی که وارد فید ریلز می‌شوید، صفحه شما به صورت کامل ویدیو عمودی را به نمایش می‌کشد؛ در اطراف این ویدیو دکمه‌های لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و انتخاب منوی گزینه‌های مختلف وجود دارد.

شما می‌توانید تنها با بالا یا پایین کشیدن ویدیوها، بین ویدیوهای مختلف سپری کنید. فید ریلز هر کس با شخص دیگر فرق دارد و اینستاگرام ویدیوهایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که احتمالا از تماشای آن‌ها لذت می‌برید یا این که اکثر دنبال‌:ننده‌های شما و کسانی که شما دنبال می‌کنید هم از تماشای آن‌ها لذت برده‌اند.

مورد دوم، الگوریتم ریلز است؛ الگوریتم پست‌های اینستاگرام به موراد مختلفی بستگی دارد. مثلا این که پست شما چقدر به اشتراک گذاشته شود، چقدر لایک شود و چند کامنت دریافت کند گزینه‌های بسیار مهمی است.

اما زمانی که به الگوریتم ریلزها می‌رسیم، موضوع کمی متفاوت‌تر می‌شود. بدین خاطر که شما در ریلز نه تنها این فاکتورها را در اختیار دارید، اما این فاکتورها در اولویت نیستند. اولویت موفقیت در ریلز اینستاگرام، این است که ویدیوی شما برای چه مدتی دیده می‌شود.

این که کاربرها تنها با دیدن چند ثانیه از تماشای ریلز شما سریعا سراغ ریلز بعدی شما بروند، به هیچ‌وجه برای شما موفقیتی به همراه ندارد. حتی اگر ویدیو شما قوی‌ترین پروداکشن ممکن را داشته باشد، این موضوع بسیار مهم است که شما بتوانید حداقل تا ۵۰ درصد مدت زمان ویدیوی خود را به مخاطب بفروشید.

به همین خاطر است که خیلی‌ها، این روزها از عکس/ریلز استفاده می‌کنند که مدت زمان آن‌ها بین ۳ تا ۵ ثانیه است. معمولا کاربرها چاره‌ای ندارند به جز آنکه تمام ۵ ثانیه ویدیو شما را مشاهده کنند.

این که ویدیو شما چند بار دیده شود یا این که کاربرها برای مدت زمانی ویدیو شما را نگه‌دارند یا به عقب بازگردند هم از مهم‌ترین نکات کلیدی است که در نهایت، باعث می‌شود که شما برای مدت زمان بیشتری در اکسپلور بمانید.

تقریبا تمام ریلزهایی که شما بسازید وارد اکسپلور می‌شوند، اما موضوع حائزاهمیت این است که ریلز شما برای چه مدت زمانی در اکسپلور باقی می‌ماند. هر چقدر ویدیو شما، مدت زمان بیشتری دیده شود، مدت زمان ماندن ریلز در اکسپلور هم بیشتر خواهد شد.

آموزش ساخت ریلز

ساخت ریلز به روش‌های ممکنی صورت می‌گیرد اما در نهایت، آپلود ویدیو مدنظر در پلفترم اینستاگرام تنها یک حالت دارد که کمی جلوتر، آن را به صورت دقیق‌تر و کامل‌تری توضیح خواهیم داد.

شما می‌توانید ریلز را از طریق اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف بسازید، اما در نظر داشته باشید که خود اینستاگرام هم ابزاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید به راحتی ویدیویی که می‌خواهید را بسازید.

اما در نهایت، برای آپلود کردن ریلز یا ساختن آن در اینستاگرام، باید راه‌های زیر را طی کنید.

  • بعد از این که اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کردید، روی دکمه + که در پایین صفحه قرار دارد،‌ همانند تصویر زیر ضربه بزنید:
    آموزش ساخت ریلز اینستاگرام
  • سپس از بین چند گزینه ریلز،‌استوری، پست و لایو،‌گزینه Reels را انتخاب کنید.
  • حالا شما می‌توانید از همین صفحه، ویدیو خود را ضبط کنید و تدوین‌های مدنظر را انجام دهید.
  • اگر می‌خواهید از ویدیوی آماده در گالری خود استفاده کنید، می‌توانید در گوشه پایین سمت چپ مطابق تصویر زیر، روی عکس موجود ضربه بزنید و ویدیو مدنظر خود را انتخاب کنید:
    انتشار ریلز اینستاگرام از گالری
  • بعد از این که ویدیو خود را ساختید یا آن را از گالری خود را آپلود کردید، می‌توانید اطلاعات ویدیو مثل کپشن، تگ و دیگر گزینه‌ها را انتخاب کرده و در نهایت به اشتراک بگذارید.

تکنیک‌های ساخت ریلز اینستاگرام

ساخت ریلز اینستاگرام شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما بعد از چند بار آپلود و به دست نیاوردن نتیجه مدنظر، قطعا به این نتیجه می‌رسید که قطعا یک بخشی از ماجرا را به صورت اشتباهی انجام می‌دهید.

ساخت ریلز اینستاگرام تکنیک‌های مخصوص به خودش را دارد که باید حتما آن‌ها را رعایت کنید. نکته مهمی که تا به حال بارها به آن اشاره کرده‌ایم، این است که سعی کنید ثانیه‌های ابتدایی ویدیو خود را جذاب درست کنید.

هر چند ابتدای ویدیو شما جذاب باشد، احتمال این که بیننده‌های ویدیو شما تا انتهخا ویدیو شما را ببینند، بسیار زیاد است. پس چند ثانیه اول به خصوص ۷ ثانیه اول همیشه اهمیت بسیار زیادی در ساختار یک ریلز دارد.

در نهایت، تلاش کنید که سئوی ویدیو خود را رعایت کنید؛ به عنوان مثال، سعی کنید که از کپشن و هشتگی استفاده کنید که به یکدیگر مربوط هستند. استفاده کردن از هشتگ‌های بی‌ربط فقط به خاطر این که پر استفاده هستند، رویکرد درستی نیست.

در نظر داشته باشید که استفاده از المان‌های فان و خنده‌دار می‌تواند به دیده شدن پیج شما کمک ویژه‌ای کند؛ سابقه نشان داده است که مخاطب‌های ایرانی،‌ علاقه زیادی به محتوای کمدی و خنده‌دار دارند. پس اگر محتوای شما پتانسیلش را دارد، سعی کنید که از بخش‌های کمدی استفاده کنید.

در نهایت باید در نظر داشته باشید که موفقیت یک ریلز، به ریلزهای دیگر هم بستگی دارد؛ اگر یک ریلز پربیننده داشته باشید اما نتوانید ریلزهای دیگر خود را موفق جلوه دهید، این احتمال وجود دارد که پیج شما نتواند کشش ماندن در اکسپلور را داشته باشد.

سعی کنید که استمرار را در انتشار ریلزهای خود حفظ کنید اما همزمان، سعی کنید که به خاطر بودن در این خط استمرار،‌از کیفیت ریلزهای خود کاهش ندهید که قطعا بازخورد منفی دریافت خواهید کرد.

ساختن ریلز، بازی با اکسپلور و الگوریتم است که این روزها،‌فهمیدن آن بسیار ساده‌تر از گذشته است. این روزها افراد زیادی هستند که به خوبی حتی ساده‌ترین ریلزهای خود را با استفاده درست از بستر اینستاگرام، در معرض دید حتی میلیون‌ها نفر قرار می‌دهند.

داشتن پروداکشن قدرتمند هم قطعا به شما کمک ویژه‌ای می‌کند؛ این موضوع کاملا طبیعی است که چشم‌های بیننده‌ها، همیشه دوست دارد که کیفیت را تجربه کند و اگر بتوانید یک ریلز کاملا متفاوت با پروداکشن جذاب بسازید، می‌توانید موفقیت ریلز خود را تضمین کنید.

تکنیک‌های ساخت ریلز اینستاگرام

ساخت ویدیوهای جذاب با آژانس ویدو

اگر شما نیز می‌خواهید برای کسب‌وکار خود، محتواهایی مانند ریلز یا به‌صورت تخصصی‌تر، ویدیو محصول یا خدمت در قالب ریلز یا هر نوع فرمت دیگری را بسازید، آژانس ویدیو مارکتینگ ویدو در این راه همراه شماست و می‌توانید صفر تا صد انجام این کار را به این آژانس بسپارید. برای این کار تنها کافی است تا در صفحه اصلی سایت روی گزینه «سفارش ویدیو» کلیک کرده، فرم را پر کنید تا برای انجام پروژه با شما تماس بگیریم.

از مطلب را خوانده اید:

فهرست مطالب

به اشتراک گذاشتن:

مطالب مرتبط

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

چگونه از پینترست عکس دانلود کنیم؟ - ویدو

آموزش دانلود عکس از پینترست

پینترست یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدیوها، ایده‌ها و محتواهای خلاقانه از سراسر دنیا می‌پردازد. کاربران این شبکه به راحتی می‌توانند عکس‌های مورد علاقه خود

مشاهده مطلب
بررسی پربازدیدترین هشتگ‌های اینستاگرام - آژانس ویدو

پربازدیدترین هشتگ‌های اینستاگرام

پربازدیدترین هشتگ‌های اینستاگرام با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در جهان تبدیل شده است. این پلتفرم به عنوان یکی از پربازدیدترین و پرطرفدارترین

مشاهده مطلب

ثبت سفارش ویدئو

برای ثبت سفارش ویدئو میتوانید از طریق راه های زیر اقدام کنید و برای استعلام قیمت میتوانید روی دکمه استعلام قیمت بزنید.

فرم با موفقیت پر شد!!!

برای ثبت سفارش ویدئو میتوانید از طریق راه های زیر اقدام کنید و برای استعلام قیمت میتوانید روی دکمه استعلام قیمت بزنید.