تصویر انیمیشنی از تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای رشد کسب‌وکار و انتشار بهتر محتوای ویدیویی در اینستاگرام، دریافت تیک آبی این پلتفرم است. 

معمولا این تیک آبی روی دو دسته از صفحه‌ها وجود دارد: کسب‌وکارها و اشخاص مشهور. وقتی که کسب‌وکارها یا اشخاص سراغ دریافت تیک آبی می‌روند،‌ شرکت متا با استفاده از فرایندهای احراز هویت مخصوص خود، تصمیم می‌گیرد که آیا صفحه مورد نظر را باید تایید کند یا خیر.

اشخاص معروف با دریافت تیک آبی اینستاگرام به مخاطبان‌شان اجازه می‌دهند که صفحه آن‌ها را بهتر پیدا کنند. از طرفی دیگر هم کسب‌وکارها با دریافت تیک آبی برای صفحه اینستاگرام خود می‌توانند حرفه‌ای‌تر بودن خود را نشان دهند و بیشتر از گذشته در شبکه‌های اجتماعی و فضای کاری خود مطرح شوند. ما در این مقاله قصد داریم که معرفی بسیار کوتاهی در مورد تیک آبی اینستاگرام داشته باشیم و بعد از آن سراغ آموزش گرفتن تیک آبی اینستاگرام خواهیم رفت؛ پس با ما همراه باشید.

دریافت تیک آبی اینستاگرام به چه معناست؟

شرکت متا با استفاده از فرایندهای مخصوص خود، درخواست‌های ارسال شده برای تایید شدن را راستی آزمایی خواهد کرد خواهد کرد و در صورت مثبت بودن نتیجه، یک نشان یا همان بج تیک آبی را در کنار نام کاربری صفحه مورد نظر قرار خواهد داد. این نشان تایید به سایر کاربران در اینستاگرام نشان می‌دهد که حساب مورد نظر، واقعا متعلق به یک کاربر، برند یا سازمان است.

اما در واقع، ما دو نوع تایید صفحه اینستاگرام داریم: روش عادی و پولی. در اصل، تایید حساب اینستاگرام فقط برای افراد یا برندهایی قابل انجام است که اسم و رسم بالایی دارند و تعداد افرادی زیادی آن‌ها را می‌شناسند. روند دریافت تیک آبی اینستاگرام به صورت عادی تا همین چند سال پیش در هاله‌ای از رمز و راز قرار داشت و تایید کردن صفحه‌ها محدود به افراد مشهور یا برندهای بزرگ بود.

اما، امروزه کاربران می‌توانند از طریق Meta Verification هم هزینه تایید حساب کاربری خود را بپردازند؛ یعنی هر کسی می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای مشخص به صورت ماهیانه، برای دریافت تیک آبی اینستاگرام اقدام کند.

اصلا مهم نیست که شما با استفاده از کدام روش سراغ دریافت تیک آبی اینستاگرام می‌روید؛ در هر دو صورت، خدمات یکسانی دراختیارتان قرار خواهد گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشروعیت یا تایید: شما برای دریافت تیک آبی اینستاگرام نیاز به ارائه مدارک رسمی دولتی دارید؛ بنابراین دریافت تیک آبی اینستاگرام، معتبر بودن صفحه شما را مشخص و به جامعه مخاطبان‌تان کمک می‌کند تا شما را بهتر پیدا کنند.
  • امنیت: یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب Meta Verified، دریافت پشتیبانی اختصاصی از شرکت متا است. این پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته در کنار شما خواهد بود تا هیچ هکری نتواند به حساب اینستاگرام‌تان نفوذ کند.
  • بهتر دیده شدن: زمانی که افراد سراغ جستجوی نام کسب‌وکار شما می‌آیند، اگر تیک آبی را دریافت کرده باشید، صفحه شما بالاتر از تمام نتایج مشابه نشان داده خواهد شد. همچنین، احتمال نمایش پست‌های شما در اکسپلور هم به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

تمامی صفحه‌هایی که سراغ دریافت تیک آبی اینستاگرام رفته و موفق به انجام این کار شده‌اند، به ویژگی‌هایی مانند استیکرهای انحصاری در استوری‌های اینستاگرام و ریلزها دسترسی دارند تا محتواهای بهتری تولید کنند. در پرانتز بد نیست به این موضوع هم اشاره‌ای داشته باشیم که تیک آبی دریافت شده با استفاده از هر دو روش عادی و پولی، کاملا یکسان است و هیچ کسی نمی‌تواند متوجه شود که آیا شما هزینه‌ای را پرداخت کرده‌اید یا اینستاگرام شما را به عنوان شخصی مهم و تاثیرگذاری می‌شناسد.

چه افراد می‌توانند تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند؟

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت متا، هر کسی می‌تواند برای دریافت تیک آبی اینستاگرام اقدام کند؛ اما ملزومات مورد نیاز برای هر کدام از روش‌های تایید کمی متفاوت است.

روش تایید سنتی یا عادی

اینستاگرام در مورد اینکه چه کسانی واقعا می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، تیک آبی را دریافت کند، بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. البته، بهتر است که بگوییم روش اینستاگرام برای تایید این دست از حساب‌ها بیشتر مرموز و غیر شفاف است. این شرکت در وبلاگ خود در صریح‌ترین حالت ممکن می‌گوید که فقط برخی از چهره‌های عمومی، سلبریتی‌ها و برندهای بزرگ دنیا می‌توانند تیک آبی را دریافت کنند. به عبارت دیگر، راستی‌‌آزمایی‌ها فقط برای حساب‌هایی با احتمالا جعل هویت بالا در دسترس خواهد بود.

اگر شما از این دست افراد هستید، باید به خاطر داشته باشید که علاوه‌بر پیروی از قوانین اینستاگرام و دستورالعمل‌های این شرکت، موارد زیر هم باید در حساب شما رعایت شده باشند:

  • صفحه مورد نظر باید معتبر و نشان‌دهنده یک شخص حقیقی، کسب‌وکار یا نهاد ثبت شده باشد.
  • فقط یک حساب برای هر فرد یا کسب‌وکار تایید خواهد شد؛ البته، اگر مخاطبان‌تان یا شرکت شما به حدی بزرگ است که باید صفحه‌ای جداگانه به زبان‌های دیگر تاسیس کنید، متا در زمینه تایید این صفحه‌ها دست‌ودل‌باز است.
  • صفحه شما باید عمومی و در کامل‌ترین حالت ممکن باشد؛ یعنی در زمان ارسال درخواست، باید بیو و عکس پروفایل شما را نشان دهند.
  • صفحه مورد نظر باید نماینده یک شخص، برند یا سازمان شناخته شده با جستجوی بالا در اینستاگرام باشد. 

در بعضی مواقع ممکن است که شما در جامعه فرد شناخته شده‌ای باشید، اما اینستاگرام و شرکت متا به این نتیجه برسد که واجد شرایط دریافت تیک آبی نیستید؛ به همین دلیل، معمولا دریافت تیک آبی به دور از دسترس طیف گسترده‌ای از کاربران قرار دارد.

روش Meta Verified

دریافت تیک آبی از طریق Meta Verified ساده‌تر از روش عادی است و شما برای استفاده از این روش باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • برای خودتان یک پروفایل خصوصی یا عمومی با نام و عکسی از خودتان در پروفایل آن ساخته باشید. عکس پروفایل باید چهره شما را به خوبی نشان دهد.
  • چند پست در صفحه خود منتشر کرده باشید. بهتر است که خودتان در این پست‌ها حضور داشته باشید.
  • یک مدرک هویتی دولتی با نام و تصویر خودتان داشته باشید (متاسفانه شرکت متا به هیچ عنوان مدارک هویتی ایرانی را قبول ندارد و شما باید سراغ استفاده از روش‌های جایگزینی برای احراز هویت بروید).
  • احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.
  • با قوانین استفاده از اینستاگرام موافقت کنید.

آموزش گرفتن تیک آبی اینستاگرام

روش اول: درخواست عادی

درخواست تایید به صورت عادی در اینستاگرام بسیار ساده است و تنها کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

قدم اول: وارد تنظیمات برنامه شوید

به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی آیکون منو همبرگری در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

سپس برای ارسال درخواست مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی گزینه Settings and privacy
  2. در قسمت For professionals، روی گزینه Business tools and controls بزنید.
  3. به پایین اسکرول کنید و سپس گزینه Request verification را انتخاب کنید.

قدم دوم: فرم درخواست را پر کنید

این بخش به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شود که شما باید مراحل هر کدام را به دقت طی کنید. قسمت اول مربوط به تایید هویت اصلی شما است. شما باید در این بخش نام کاربری اکانت خود به همراه نام کامل‌تان را وارد کنید. حتما توجه داشته باشید که بعد از تایید شدن حساب‌تان، به هیچ عنوان امکان تغییر نام کاربری را نخواهید داشت؛ پس در وارد کردن آن هوشیار باشید.

بعد از وارد کردن این اطلاعات، شما باید در قسمت زیر، ۱ تا ۲ مدرک شناسایی معتبر از خود یا کسب‌وکارتان را آپلود کنید. از مهم‌ترین مدارکی که در این بخش پشتیبانی می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گواهینامه رانندگی
  2. گذرنامه
  3. کارت ملی
  4. پرونده مالیاتی
  5. قبض آب و برق جدید

درخواست بیشتر ایرانیان در همین مرحله رد خواهد شد؛ چرا که شرکت متا به هیچ عنوان مدارک ایرانی را قبول ندارد. البته، اگر شما خارج از ایران زندگی می‌کنید، در این زمینه هیچ مشکلی نخواهید داشت.

حالا به قسمت دوم از قدم دوم رسیده‌ایم و در این بخش از شما خواسته می‌شود که نشان دهید یک شخصیت معروف، سلبریتی یا برندی خاص هستید که افراد زیادی به دنبال کردن‌تان علاقه دارند. در زمان پر کردن این لیست،‌ باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. زمینه‌ای که در آن در حال فعالیت هستید را انتخاب کنید.
  2. کشور یا منطقه ای را انتخاب کنید که اهالی آنجا علاقه بیشتری به دنبال کردن شما دارند و قسمت زیادی از مخاطبان‌تان را تشکیل می‌دهند.
  3. حتما مخاطبان خود را به خوبی توصیف کنید و بگویید که چه نوع افرادی علاقه به دنبال کردن شما دارند.
  4. هر نام دیگری که کسب‌وکار شما با آن شناخته می‌شود را اضافه کنید. این نام می‌تواند هم محلی و هم به زبان‌های دیگر باشد.

در این صفحه جدید هم شما باید لینک‌های مختلفی که هویت شما را تایید می‌کنند را بارگزاری کنید؛ برای مثال، تمامی اخبار منتشر شده از شما در رسانه‌های خارجی یا حتی وب‌سایت شخصی‌تان می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

قدم سوم: درخواست خود را ارسال کنید

وقتی کارتان تمام شد، روی گزینه Submit در پایین صفحه بزنید. حتما توجه داشته باشید که تا زمان کامل کردن اطلاعات، این دکمه به رنگ خاکستری خواهد ماند.

قدم چهارم: منتظر بررسی متا بمانید

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی متا، پس از اینکه تیم آن‌ها تمام اطلاعات آپلود شده شما را بررسی کردند، در تب اعلانات خود پاسخ آن را دریافت خواهید کرد. متا همچنین می‌گوید که به دلیل احتمال کلاهبرداری یا جعل هویت، هیچ ایمیلی برای شما ارسال نخواهند کرد. همچنین در این روش هیچ نیازی به واریز هزینه وجود ندارد.

در عرض چند روی یا یک هفته، نتیجه بررسی پرونده به شما اعلام خواهد شد. براساس تجربه افرادی که قبلا از این روش استفاده کرده‌اند، بررسی پرونده‌ها احتمالا بیش از یک هفته هم طول خواهد کشید و در بعضی موارد به یک ماه هم می‌رسد. در جواب اعلام شده از سوی اینستاگرام هیچ توضیحی هم وجود نخواهد داشت.

اگر درخواست شما رد شده باشد، می‌توانید مجددا ظرف ۳۰ روز درخواست جدیدی را ارسال کنید. توجه داشته باشید که ارسال چند درخواست به صورت هم‌زمان باعث افزایش شانس شما نمی‌شود و درخواست قبلی شما را هم لغو خواهد کرد.

روش دوم: استفاده از Meta Verified

کاملا برخلاف چیزی که برای دریافت تیک آبی اینستاگرام به روش معمولی دیده بودیم، روش Meta Verified نسبتا آسان‌تر است و شما به راحتی می‌توانید تیک آبی را دریافت کنید. اگر تمام شرایط عنوان شده در بخش قبلی را داشته باشید، تنها کافیست که هزینه‌ای بین ۱۵ تا ۳۵۰ دلار را بپردازید. این هزینه تا حد زیادی به نوع فعالیت شما بستگی دارد. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را طی کنید.

قدم اول: وارد منوی تنظیمات شوید

به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی آیکون منوی همبرگری در گوشه سمت راست بالا بزنید

قدم دوم: روی Meta Verified کلیک کنید.

قدم سوم: انتخاب نوع تایید

از بین گزینه‌های نشان داده شده، روی personal profile برای اکانت‌های شخصی یا business profile برای اکانت‌های تجاری بزنید.

قدم چهارم: تایید اکانت‌های شخصی personal profile

بعد از انتخاب تایید اکانت‌های شخصی، وارد صفحه زیر خواهید شد تا از بین اکانت‌های نشان داده شده، یکی را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب اکانت، وارد صفحه پرداخت خواهید شد و باید روند پرداخت را انجام دهید. حتما توجه داشته باشید که برای پرداخت در این مرحله، باید هزینه مورد نظر را از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی پرداخت کنید که متاسفانه امکان استفاده از آن‌ها در داخل ایران وجود ندارد.

همچنین شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، اکانت‌های اینستاگرام و فیسبوک خود را به Meta Verified متصل کنید تا هر دو آن‌ها به صورت همزمان تایید شوند.

پس از پرداخت هزینه و ارسال درخواست، باید مراحل تایید باقی‌مانده را در برنامه موبایلی اینستاگرام تکمیل کنید. توجه داشته باشید که پس از شروع، شما تا ۳ روز فرصت دارید تا فرایند تایید را تکمیل کنید. اگر این فرایند را ظرف ۳ روز تکمیل نکنید، اشتراک شما لغو می‌شوند و مبلغ پرداختی به صورتی خودکار به حساب شما باز خواهد گشت.

قدم پنجم: تا تایید پرداخت صبر کنید

بعد از تکمیل تمام فرم‌ها و پرداخت هزینه مورد نظر، تا ۴۸ ساعت طول خواهد کشید تا متا هویت شما را تایید و تیک آبی را به اکانت شما اضافه کند.

Screenshot

حتما به خاطر داشته باشید که پس از شروع فرایند تایید و پرداخت هزینه، شما امکان تغییر نام کاربری یا تاریخ تولد خود در اینستاگرام را نخواهید داشت. اگر می‌خواهید این اطلاعات را به روز کنید، باید اشتراک خود را لغو کرده و مجدد تهیه کنید.

قدم ششم: تایید حساب‌های تجاری یا  business profile

برای ثبت‌نام کسب‌وکار خود با استفاده از Meta Verified for Buisiness باید کسب‌وکار شما شرایط زیر را داشته باشد:

  1. مالک کسب‌وکار بالای ۱۸ سال باشد.
  2. در کشوری فعالیت کنید که در ان Meta Verified برای کسب‌وکارها در دسترس باشد.
  3. احرای هویت دو مرحله‌ای را در اکانت خود فعال کنید.
  4. کنترل کامل Meta Business Account را داشته باشید.
  5. دارایی‌های تجاری مرتبط مانند یک صفحه تجاری فیسبوک یا یک حساب Professional اینستاگرام داشته باشید. شما باید در این اکانت‌ها حداقل یک محتوا مرتبط منتشر کرده باشید.

جمع‌بندی

دریافت تیک آبی اینستاگرام یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواردی است که هر کسب‌وکار بزرگ یا شخص معرفی باید انجام دهد. ما در این مقاله به صورتی کامل به روش‌های انجام این کار و همچنین مزایای آن پرداختیم.

تا دو سال پیش، تمام کسب‌وکارها و اشخاصی که در داخل ایران زندگی می‌کنند، باید درخواست دریافت تیک آبی خود را با استفاده از روش عادی برای اینستاگرام ارسال می‌کردند که در بیشتر موارد هم منجر به رد شدن درخواست آن‌ها می‌شد؛ اما با تغییرات ایجاد شده در این پلتفرم، دریافت تاییدیه اینستاگرام آسان‌تر شده و حالا تمام افراد می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مشخص در ماه،‌ از مزایای تیک آبی این پلتفرم استفاده کنند.

نظر شما چیست؟ آیا دریافت تیک آبی اینستاگرام به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

از مطلب را خوانده اید:

فهرست مطالب

به اشتراک گذاشتن:

مطالب مرتبط

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

حذف پس زمینه عکس آنلاین

امروزه ارائه محتوای متنی در حال تقدیم جایگاه پادشاهی خود به محتوای تصویری است و هر روز نیاز به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بیشتر از قبل می‌شود.

مشاهده مطلب
تصویر انیمیشنی از تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای رشد کسب‌وکار و انتشار بهتر محتوای ویدیویی در اینستاگرام، دریافت تیک آبی این پلتفرم است.  معمولا این تیک آبی روی دو دسته از

مشاهده مطلب

سرچ عکس در پینترست

پینترست را می‌توانیم پادشاه بلامنازع دنیای شبکه‌های اجتماعی عکس‌محور بدانیم که تعداد بسیار زیادی از هنرمندان و عکاسان در آن فعال هستند. یکی از قابلیت‌های جذاب این پلتفرم، امکان جستجوی

مشاهده مطلب

ثبت سفارش ویدئو

برای ثبت سفارش ویدئو میتوانید از طریق راه های زیر اقدام کنید و برای استعلام قیمت میتوانید روی دکمه استعلام قیمت بزنید.

فرم با موفقیت پر شد!!!

برای ثبت سفارش ویدئو میتوانید از طریق راه های زیر اقدام کنید و برای استعلام قیمت میتوانید روی دکمه استعلام قیمت بزنید.